Emilias

En blogg om lite allt möjligt

Hitta tillbaka till träningen

Det här med att komma igång igen efter ett träningsuppehåll är inte alltid det lättaste, men efter ett par gånger så blir det lättare och lättare. När man bryter en vana, för att det kommer saker mellan, som arbete, resor, pengar, sjukdom eller annat, så är det inte så mycket man kan göra. Det är ju så att saker och ting sker i livet. Men det går att ta upp den goda vanan igen. Det gäller bara att ta det med små stag och att ta upp träningen gradvis. Det är bra att lyssna på sin kropp, så att man inte tar ut sig direkt. 

Ha en bra plan

Om man har en bra plan är det enklare att följa den. Man kan göra en plan för varje vecka, varje månad eller en plan för hela året. Det är viktigt att vara inriktad på att följa den plan man sätter upp. Sedan är det inte fel heller att variera sin träning. Variera dina pass regelbundet så har du samtidigt roligt och detta ökar motivationen att fortsätta! Sen, träna på det sätt du gillar. Ha med en vän om det är lättare, eller lyssna på musik när du tränar. 

Lika viktigt som det är att ha en plan, är det att belöna dig själv när du når dina mål. Då har man en motvation till att fortsätta och klara av de mål man satt upp. Vad man belönar sig med, det bestämmer man helt själv 

Om du börjar träna efter ett träningsuppehåll så är det minst lika viktigt att du också tänker på din kost. Det kan även vara bra att testa kosttillskott. Läs mer om det på fitline-pminternational.se. Vad du äter för kost påverkar bland annat din prestation, dina resultat och kroppens förmåga att återhämta sig efter träning.

 

 

25 mar 2019